środa, 31 sierpnia 2011

Jeszcze raz o MLM

Firmy działające w systemie Multi Level Marketing (marketing sieciowy) mogą stanowić źródło pasywnego dochodu. O tym, czy tak się stanie decyduje wiele czynników. Jednym z nich jest wybór odpowiedniej firmy MLM.

To pytanie zadaje sobie wiele osób chcących zacząć działać w systemie MLM. A wybór mają coraz większy. Do Polski wchodzi coraz więcej firm działających w systemie marketingu sieciowego. Przed wyborem firmy, z którą być może będziemy związani przez wiele lat, warto porównać przynajmniej kilka z nich. Oto, na co, warto zwrócić uwagę dokonując takiego porównania:

1. Jak długo firma działa na Polskim rynku?

Im dłużej tym lepiej, ale czasami dobrze jest zacząć na początku .

2. Produkty

Każda firma MLM, o ile nie jest piramidą, musi sprzedawać jakieś produkty lub usługi. Warto dokładnie się im przyjrzeć i zastanowić, czy sam będę korzystać z tych produktów. Gdyż wtedy staniesz się znacznie wiarygodniejszy w oczach klientów.

3. Sposób dystrybucji

Firmy MLM stosują dwa główne sposoby docierania do klientów. Pierwszym z nich jest sposób tradycyjny - poprzez osobiste kontakty z klientami. Drugi kanał, który w Polsce dopiero zyskuje na popularności to Internet. Polega ona na oferowaniu produktów na stronach WWW. Sieć można też wykorzystać do zdobywania nowych dystrybutorów. Internet może być szczególnie przydatny dla tych osób, które posiadają własne strony WWW o sporej oglądalności lub też nie lubią bezpośrednich kontaktów z potencjalnymi kupującymi. Warto zastanowić się, który kanał dystrybucji będzie nam bardziej odpowiadał i da lepsze perspektywy dochodów. Idealnym rozwiązaniem jest oczywiście wykorzystanie obydwu kanałów.

4. Pakiet startowy

Żeby zostać dystrybutorem firmy MLM, należy ponieść pewien koszt związany z zakupem pakietu startowego. Wartości takiego pakietu wahają się najczęściej w przedziale od kilkudziesięciu do kilkuset złotych. Warto porównać ceny takich pakietów oraz tego, co się w niej znajduje. Niektóre firmy oferują w takich pakietach pełen zasób produktów. Inne bardziej nastawiają się na wyposażenie dystrybutora w odpowiednie materiały reklamowe. W jeszcze innych wystarczy zakupić jeden produkt. Przed wyborem firmy MLM warto zastanowić się po pierwsze, ile jesteśmy na początku gotowi zainwestować w taki pakiet startowy, a po drugie, jaki pakiet będzie dla nas najbardziej przydatny.

5. Prowizje

O tym ile dystrybutor będzie zarabiał w firmie MLM zależy w dużym stopniu od oferowanych przez nią prowizji i to zarówno od bezpośredniej sprzedaży dystrybutora, jak i sprzedaży osób, które będą w sieci pod nim. Warto zapoznać się z planami prowizji poszczególnych firm.

6. Sponsor

W firmach MLM dużą role odgrywają sponsorzy. Warto dobrze poznać osobę, która miałaby zostać naszym sponsorem. Warto dowiedzieć się jak skutecznie działa ona w firmie MLM oraz jaką pomocą będzie nam mogła służyć.

7. Strona formalna

Chodzi tu przede wszystkim o kwestie rozliczania się z fiskusem. Niektóre firmy wymagają prowadzenia działalności gospodarczej. W innych firma odprowadza podatek od umowy o dzieło .

8. Zasięg działalności

Są firmy MLM, które działają na całym świecie i każdy ich dystrybutor może sprzedawać produkty na całym globie, co może znacznie zwiększyć jego dochody. Warto jednak zastanowić się czy posiadamy możliwości, aby wykorzystać taki globalny rynek.

9. Szkolenia

Firmy MLM stawiają duży nacisk na szkolenia. Dlatego warto porównać ich oferty na tym polu. Sprawdzić, które są bezpłatne, a za które należy płacić.

10. Dodatkowe koszty

Poszczególne firmy MLM mogą pobierać dodatkowe opłaty za świadczone na rzecz dystrybutorów usługi. Warto dokładnie zapoznać się z ich cenami.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz